Радна јединица: „Шврћа“

Улица: Ковачких бораца бб

Телефон: 036/376 – 334

Руководилац РЈ: Славица Пантелић, васпитач

МЕШОВИТА ВАСПИТНА ГРУПА ИЗ ВРТИЋА,,ШВРЋА“ ПОСЕТИЛА ЈЕ ДИНОПАРК НА ЗЛАТИБОРУ.ЛЕПО СМО СЕ ДРУЖИЛИ СА ДРУГАРИМА ИЗ ОСТАЛИХ ВРТИЋА И НАУЧИЛИ НЕШТО НОВО О ДИНОСАУРУСИМА…

У ОКВИРУ ПРОЈЕКТА ,,ЛИСТ“ МЕШОВИТА ВАСПИТНА ГРУПА ВРТИЋА,,ШВРЋА“ ПРАВИЛА ЈЕ ВОДОПАД…КОРИСТИЛИ  СМО ПЛАСТИЧНЕ КЕСЕ ЗА ВОДОПАД,КАМЕНЧИЋЕ СМО ПРАВИЛИ ОД КАРТОНА,ЖАБИЦЕ И ЛАБУДОВЕ ОД КОЛАЖ ПАПИРА…ВОДА КАО И СУНЦЕ КОЈЕ СМО ВЕЋ НАПРАВИЛИ СУ БИТНИ ЗА РАСТ И РАЗВОЈ БИЉАКА ,А САМИМ ТИМ И НАШЕГ ЛИСТА…

МЕШОВИТА ЈАСЛЕНА ГРУПА У ВРТИЋУ,,ШВРЋА“ РАДИ ПРОЈЕКАТ,,ЛОПТА“.У ОКВИРУ АКТИВНОСТИ ДЕЦА СУ ПРАВИЛА ЛЕПТИРА ЧИЈА СУ КРИЛА У ОБЛИКУ ЛОПТЕ РАЗЛИЧИТИХ БОЈА.А ЗАТИМ СУ ПРАВЕ ЛОПТЕ ЛЕПИЛИ НА КРИЛА ПО ШАБЛОНУ -ЦРВЕНО КРИЛО-ЦРВЕНА ЛОПТА…

Радимо пројекат,,лист“,а у оквиру тога имали смо и активност да направимо ,,сунце“,без кога живи свет не би постојао,а самим тим и наш ,,лист“ не би растао…За ову активност користили смо колаж папир,креп папир,лепак…Активност је радила мешовита васпитна група.

У вртићу „Шврћа“ васпитачице Славица Пантелић и Данијела Рвовић су са децом мешовите васпитне групе реализовеле пројекат „Животиње“. У прилогу можете погледати њихову причу о пројекту :)Област са прилозима

                  ПРОЈЕКАТ ,,ЖИВОТИЊЕ“

Како смо дошли до теме:

-деца се данима играју са гуменим животињама и од лего коцака праве кућице за њих,а са боцкицама их хране…

Војин је рекао:-,,волим цртане филмове о животињама“,

Стефан се надовезује на Војинов коментар и каже да је кући гледао бајку о ,,три прасета“,

Саша опонаша ,,како хода меда“,Вукашин опонаша ,,звук краве“,

Настас коментарише како је његов велики брат видео вука на брду код баке у селу и да краве живе у штали…

ШТА ЗНАМ О ЖИВОТИЊАМА:

-да кучићи воле да лају,

-да маце воле да преду,

-када се краве помузу,добијемо млеко,

-од свиња се добија месо,

-кока носи јаје,

-фармери брину о животињама,

-животиње живе на фарми.

ШТА ЖЕЛИМ ДА ЗНАМ О ЖИВОТИЊАМА:

-волела бих да видим како изгледа кућа за краве?

-да ли се сено за животиње прави у машини,на траци или некако другачије?

-како расте кукуруз којим хранимо животиње?

-како се од пшенице прави хлеб?

-шта коњ може да ради?

-како се од вуне прави џемпер?

ШТА САМ НАУЧИО О ЖИВОТИЊАМА?

-да се пшеница меље у млинари,а онда се добија брашно од кога се меси хлеб,

-да се овца прво ошиша,вуна се опере,очешља и опреде,па се тек плете џемпер,

-да коњ може да служи за јахање али и за превоз товара,

-на једном оближњем сеоском имању видели смо како изгледа кућа за краве(штала) и кућица за овце(овчара)

-на истом имању смо видели и кукуруз који је тек требао да се бере

-сазнали смо да сено настаје тако што се трава покоси и осуши на сунцу,а она се помоћу машине избалира и тада настаје,,бала сена“…

Направили смо позоришну представу,,Мачак и петао“.Прво је била представа за децу(васпитачи-деци),а потом и представа,,деца –деци“

У сарадњи са родитељима (који су донели природни материјал од куће) почели смо да правимо ,,нашу налу фарму за домаће животиње“.Прво смо кренули да правимо ограду којом ћемо окружити ,,нашу малу фарму“.

Заједно смо окружили фарму са оградом ,направили кућицу за кокошке,бунар од ,,шишарки од кукуруза“,и то је овако изгледало…

Другарица Николија која је била болесна и није са нама учествовала у прављењу фарме,направила је са својом мамом кући на свој начин ,,фарму“

Правили смо овчице користећи колаж папир,лепак и вату…

Деца су заједно са родитељима код куће учествовала у прављењу маски,а један део маски смо правили у вртићу.Затим смо правили маскенбал,а потом и опонашали кретање животиња,као и њихово оглашавање…

С обзиром да смо на сеоском подручју обишли смо једно домаћинство где смо требали да видимо коње,краве и овце.Али смо нажалост видели само овчице,желели смо да их мало додирнемо и сликамо се са њима,али су се уплашиле и побегле…

Да би задовољили дечија интересовања ,,шта желим да знам о животињама“користили смо разне енциклопедије о животињама,као и репортаже о производњи пшенице и млека,а затим и одлазак до сеоског домаћинства(где смо видели њиву са кукурузом,сенике и салаше…)